Studiedag och säsongens sista match

Vi är lediga idag så blev en till dag hemma i älvdalen och med älskling. Nu sitter jag på tåget på väg hem, hem till borlänge alltså.. Blir att äta och sen träna. Sen blir det nog sängen rätt så tidigt ikväll, för imorgon ska vi orientera i plättbacken och jag känner att jag är jävligt trött. Önska mig lycka till imorgon!

Tänkte bara skriva ett litet kort inlägg innan jag gör lite plugg..
Igår spelade vi sista matchen för säsongen, och det var en jävligt härlig avslutning vi fick på den! Jag ska börja med den bra nyheten först; Vi låg alltså i botten av serien och för att kunna hålla oss kvar var vi tvugna att vinna mot serieledarna.. Och det gjorde vi! Fy fan vilken roligt och bra match det var, verkligen alla kämpade till hundratio procent. VI fick visade hela plubiken vilket bra lag vi egentligen är, vi vände en 3-0 underläge till en vinst med 4-3! Nästa det härligaste jag varit med om när jag satt 3-3 och 4-3 målet, sån jävla glädje. Vi är verkligen bra tjejer när vi jobbar tillsammans, det kunde lika gärna varit vi som stod högst upp i tabellen om vi verkligen hade velat det. Men klubben O/Ä Å  FF avslutar i alla fall sin sista match med en vinst, för nu byter de namn till Älvdalens IF och nu kan nog alla tacka efter matchen, utan att behöva fråga vad vi heter.. En annan sak som jag tycker är rätt fränt är att O/Ä Å har slått IK Brage i DM-final för många år sen, det ni! ;)

Och så var det den dåliga nyheten då, trots våran bra match så kommer vi att åka ur division fyra eftersom ett annat lag vann sin sista match och vi gick alltså inte om dem. Men vi var jävligt glada ändå efter matchen, vi kom ju i alla fall inte sist utan näst sist, alltid något! Om det blir något damlag nästa år så hoppas jag att de kommer i toppen i femman, kanske obesegrade igen, vem vet! :)

Det blev inget kort inlägg nu heller, men va fan..
/hanna


Jag älskar kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback