1 december!

Sjukt att det är första december och det är ingen snö, hur ofta är det så liksom?
Inte skrivit på hela veckan så kan ju börja från i måndags, eller till och med förra fredagen kanske?

Skulle ju åkt till pappa förra fredagen men så blev det inte, fick tydligen inte komma hem vilket jag tycker är jävligt konstigt... Tur att man har en mamma som man alltid är välkommen till och som jag tycker om att vara hos. Blev hämtad vid tåget och åkte och handlade med mamma och krille på ica maxi sen åkte vi till Våmhus och gjorde tacos och kikade idol. Sov där och åkte sen hem på lördagen till mamma och julfixade lite. På eftermiddag/kvällen kom pappa och hämta mig så åkte vi och åt tillsammans med Jonna. Jonna var ju inte på sitt bästa humör till en början men sen vart hon lugn på nått konstigt sätt, skönt det i alla fall. Åkte hem till pappa på kvällen igen sen och kikade lite tv.
Vaknade upp på söndagen med vanligt söndagsångest och räknade ner timmarna tills jag skulle åka till borlänge, hatar söndagar! Men det slutade med att vi åkte till Leksand och kikade på hockey så man fick umgås lite längre, syrran skulle spela med damlaget men tyvärr fick hon ingen speltid men kul att hon fick vara med ändå! Hoppade på tåget i Leksand och fick sällskap med John, alltid kul med lite sällskap :)
På måndagen var det väl en helt vanlig måndag typ, fick tillbaka kemiprovet som gick bra lite slarvfel bara som jag stör mig på. Men efter lektion fick jag reda på att jag och tre till på skolan hade fått ett stipendium i kemi, kul att få nått sånt liksom! Så ska iväg en helg i februari på berzeliusdagarna som det hette och äta fin middag och lyssna på föreläsningar om kemi, hoppas det blir kul!
I går, onsdag, så var det skola och sen drog jag till kupolen en sväng och tittade efter julklapp. En julklapp är i alla fall fixad som jag är jävligt nöjd med och sen vet jag det mesta jag ska köpa i alla fall, men som vanligt är det svårast att komma på något till pappa, förslag någon?? Efter kupolen var det dax för inventering med laget, alltså räkan varor på ica. Jag fick barnkläder strumpor, trosor och vantar och sånt och rörde väl mig en sträcka på 5 meter på typ 3,5 timme, fast tiden gick ändå rätt fort som tur var.
Idag har vi varit på sacomässan i stockholm med skolan, kul att dom ordnar något sånt så man får massa inspiration. Jag var och lyssnade på KTH, chalmers, linköping och mälardalen och blev skitpepp på KTH och Linköping! Känns skönt att i allafall ha lite koll på vad man vill plugga men sen är ju frågan om jag ska till USA ett år först?  Ska väl bestämma mig snart och boka in SAT-provet. Typ som högskoleprovet fast på engelska. Förresten så fick jag reda på mitt resultat på högskoleprovet, 1.3 fick jag vilket är lite över medel men blir nog att göra det i vår igen.
Nu har jag nog skrivit tillräckligt och så får vi se när jag skriver nästa gång, hejhej! :)

Jag älskar kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback