Idrottsgalan & handboll

Varför måste båda programmen gå samtidigt på tv, vill ju se båda.. Men knäppte precis över till idrottsgalan och Marcus Hellner vinner årets manliga idrottare får stående ovationer och dom slutar aldrig klappa händerna, alltså fatta härlig känsla!! Jag vill också vinna något stort pris inom idrott! Okej nobelpris skulle väl också vara lite coolt, men det är inte riktigt min grej, kanske kan satsa på det när jag typ är 50 eller nå, eftersom bara gamla gubbar får det.. Nej, jag vill ha ett idrottspris! Typ diamantbollen ;)

Men först om jag ska kunna vinna det priset lär jag ju bli frisk så jag kan börja träna.. Satt precis och läste lite om när man kan börja träna efter körtelfeber. Tränade som sagt lite förra veckan fast jag kände av halsen, men nu när jag läste lite blev jag fan lite rädd för att träna.. Läste det här:
"När det gäller träning efter körtelfeber är det två saker man framförallt är orolig över. 1) Om man tränar när man har själva infektionen så kan viruset slå sig ner i hjärtat och ge hjärtmuskelinflammation. 2) Körtelfeber kan ge en ganska så rejäl mjältförstoring och fysisk träning (eller slag mot mjälten eller hoppande i studsmatta etc) kan ge skador på mjälten, t.ex mjältruptur. Det allmänna rådet är därför att vänta med fys-träning till 4 veckor efter att man blivit frisk. (Infektionen varar 2-4 veckor.)"

Alltså jag vill träna men kanske inte så bra om jag fortfarande har känningar i halsen? vill ju inte ha hjärtmuskelinflammtion, det lät ju inte så trevligt.. Alltså, FAN vad jag hatar körtelfeber!! Vill bara träna stenhårt nu, men känns som jag får vila den här veckan nu också.. Ååååååh, jag har abstinens!

Annars idag så har jag varit med annika och sara, pluggat och fått lite välbehövligt snack, tack <3 Efter det blev det att handla mat (vuxet, jag vet) och sen upp och kolla på träningen. Jobbigt att bara kolla, vill ju vara med.

Nej nu är det läggdags, godnatt! :)


Jag älskar kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback