Paganinikontraktet

Jag är helt beroende av den här boken, eller ja inte längre för nu har jag läst ut den. Nästan 600 sidor och jag läste ut den på tre dagar, så spännande var den! Kunde inte lägga ifrån mig den. En kriminalroman som ni borde läsa! Finns en till bok av samma författare (Lars Kepler) som jag ska börja läsa, hypnotisören heter den.


Texten på baksidan
"Vissa kontrakt kan man inte bryta ens genom sin egen död.
I juni 2010 hittas generaldirektör Carl Palmcrona hängd i sin paradvåning på Östermalm. Rummet där han hänger är helt omöblerat - det finns ingenting att klättra på. Samtidigt påträffas en död kvinna på en fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Hennes lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen. Hon har drunknat på en båt som fortfarande flyter.
De båda dödsfallen visar sig vara början på ett mycket skrämmande förlopp. Om inte kriminalkommissarie Joona Linna varit så envis hade gåtorna aldrig fått några svar.
Denna sommar står svensk polis inför sitt farligaste fall någonsin."


Jag älskar kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback