Mat

Vi ska göra en kostdagbok för fotbollen i en vecka så jag tänkte att jag kör den här veckan då. Kul att få se hur mycket och vad man äter faktiskt. Det är ju viktigt att man äter bra, det tycker i alla fall jag eftersom jag tränar så mycket. Men egentligen blir det ju inte så mycket mat när man väl skriver ner.. Jag äter typ frukost, lunch, middag och kvällsmat. Ibland blir det ett mellanmål efter lunch om jag har träning på morgonen och så burkar jag äta någon frukt på eftermiddagen, har jämt med mig frukt till skolan, haha. Det är ju tur att man älskar mat och kan äta det mesta, för då är det ju mycket lättare! Men på helgerna äter jag typ aldrig bra eftersom vi äter frukost så sent så då äter vi ingen lunch utan bara middag. Kanske ska försöka bli bättre på det, men då måste man ju äta fruokst tidigare och sen blir det jobbigt att göra mat två gånger per dag, men om man är hos mamma eller pappa så kan i alla fall dom laga ;) Eller så det ju alltid lätt att göra gröt till lunch, bättre än ingenting!

Och man blir inte tjock av mat om man tränar, fast beror väl på lite vad man äter, men om man äter "bra" mat cå bli man inte tjock, så ät för fan! ;)

Så här kan en dag se ut:




Jag älskar kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback