Skoluniform

Någon som kan hjälpa mig att komma på några nackdelar med skoluniformer? Vi ska typ ha någon grej på engelskan där vi ska vara tre stycken som argumenterar för skoluniformer, och de andra har varsitt argument men jag vet inte vad jag ska ha? Skitsvårt att hitta några bra nackdelar tycker jag, får väl ta det här att om man har skoluniform så blir man inte mobbad för sin klädstil men då finns det ju annat man kan bli mobbad för, kläderna brukar ju inte spela så stor roll, värsta kasst argument men ändå. Orkar inte göra det där så är nog sjuk på fredag, har ändå inget att säga, haha..

Fan va negativ jag var idag då.. Men nått positivt är väl att det gick bra på träningen i morse i alla fall!

Skulle varit modebloggare och sagt; om man har skoluniform så kan jag ju inte lägga upp dagens outfit på bloggen varje dag och då skulle man ju tappat läsare, haha.

en bild jag blir glad av, älskar er <3

Jag älskar kommentarer!
Postat av: Anonym

En till nackdel är också att det finns ju två typer av skoluniformer. En för tjejer och en för killar. Tjejer ska ha kjol och killar ska ha byxor.

Men! = det är inte alla tjejer som vill vara tjej/klä som sig som en tjej. Det är inte heller alla killar som vill klä sig i killkläder/vara killar. Det är ju också en nackdel, att man inte ska få klä sig i vilken man vill, eftersom inte alla människor är lagda åt samma håll :-)

2011-03-16 @ 15:59:47
Postat av: Magnus

En uniform ska ju säkert skötas också, typ strykas mm. Dom som inte har föräldrar som grejar det kommer ju att råka lite illa ut när dom inte ser ut exakt som dom andra. Hmmmm....lite svårt att förklara på engelska kanske.....

2011-03-16 @ 21:02:40

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback