Ansökan inskickad!

Nu är ansökan inskickad. Har inte varit lätt att bestämma sig så det känns jävligt skönt att jag inte ska plugga till hösten om allt blir som tänkt. Men jag ville skicka in ändå så jag vet hur det funkar och så, sitter kanske i USA nästa år när jag ska söka skolor. Förmodligen kommer anmälan då se ganska lika ut, men jag har börjat fundera lite på om man inte ska plugga högskoleingejör istället? Civilingenjör och högskoleingenjör söker ju oftast samma jobb och har samma jobb. Civilingenjör har kanske lite högre status men om man lyckas få ett jobb som högskoleingejör är det ju lätt värt att gått tre år istället för fem, så man slipper ta så mycket studielån. Och om man inte lyckas få jobb så kan man ju bara plugga en master så är man i princip civilingenjör efter det.

Här är mina val iaf..



Jag älskar kommentarer!
Postat av: Magnus

Jag tycker du ska satsa på civilare!

Grejen är att du säkert kommer att vilja ha ett "bra" jobb och dom blir det konkurrens om. Då smäller en civ ing bra mycket högre än en högskoleing!

Tror inte du ska fundera så mycket på det där med hur höga studielån du får, det kommer att ordna sig ändå.

2012-05-03 @ 21:13:16

Kommentera inlägget här:

Fyll gärna i namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback